LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI

O programie:

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności. Wsparcie będzie przekazane jeszcze w 2021 roku w całości z góry – bez konieczności wniesienia wkładu własnego.

Laboratoria Przyszłości  to  Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.

Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoły otrzymają wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.

Do naszej szkoły dotarła już drukarka 3D zakupiona w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”. 

W czasie zajęć edukacyjnych wykorzystujemy zakupiony sprzęt. Zapraszamy do fotorelacji  #LaboratoriaPrzyszlosci

Rozpoczynamy podróż do Laboratorium Przyszłości

IX 2022 r.

W ramach programu „Laboratoria Przyszłości” szkoła otrzymała najbardziej wyczekiwany przez dzieci i młodzież sprzęt gospodarstwa domowego: robot kuchenny wielofunkcyjny planetarny. Narzędzia są niezbędne podczas zajęć kulinarnych. Często wykorzystują je uczniowie podczas zajęć techniki w klasach 4-6, nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej oraz świetlicy szkolnej podczas zajęć na temat zdrowej żywności. Wykorzystywane są również przez wolontariuszy, którzy używają ich do pieczenia ciast, robienia sałatek, deserów, soków.

Wykorzystanie sprzętu podczas zajęć technicznych. Smaczny koktajl owocowy to bomba witaminowa dla nastolatków. Polecamy.

Klocki

Lekcja wychowawcza nie musi być nudna.

KLOCKI BRICO

Konstruowanie rozwija rozwój dzieci na różnych płaszczyznach: rozwija zdolności manualne, cierpliwość, koncentrację a także stymuluje wyobraźnię i umiejętności społeczne.

X 2022

Wykorzystanie Laboratorium Przyszłości

Chcielibyśmy się pochwalić nowym super narzędziem dydaktycznym, które ostatnio dotarło do naszej szkoły od wydawnictwa Nowa Era. Jest nim wirtualne laboratorium Empiriusz, dzięki któremu uczniowie będą mogli w sposób bezpieczny, nowoczesny i ciekawy przeprowadzać doświadczenia chemiczne. Co jest zgodne z podstawą programową dla klasy VII i VIII.

Dzięki wykorzystaniu nowoczesnej technologii VR wirtualne laboratorium jest cyfrowym odwzorowaniem prawdziwej pracowni chemicznej. Jest w pełni wyposażone, zawsze gotowe do przeprowadzenia badań, a przede wszystkim bezpieczne dla uczniów. Nie trzeba kupować odczynników, specjalnego sprzętu laboratoryjnego. Nie musimy się przejmować utylizacją niebezpiecznych środków chemicznych.

Uczeń będzie korzystał z gogli i kontrolerów podczas przeprowadzania wirtualnych doświadczeń zgodnie z instrukcją. Pozostali uczniowie w tym czasie będą obserwować to ćwiczenie na tablicy interaktywnej, wypełniając kartę laboratoryjną, opisując obserwacje i wnioski.

Dzięki wirtualnej rzeczywistości uczniowie będą poznawać trudne zagadnienia z chemii. Taki rodzaj nauki pobudzi ich wyobraźnię, zwiększy motywację uczniów i efektywność przeprowadzanych lekcji.

Skip to content