Po co młodym czytelnikom media społecznościowe?

Aby poznać zainteresowania i preferencje młodych czytelników, przeprowadzono w Polsce szereg badań, wykorzystując różne blogi, Facebook oraz You Tube . Badania dowiodły,
że Internet ma ogromny wpływ na czytanie książek. Młodzi czytelnicy zostali nazwani cyfrowymi tubylcami , w przeciwieństwie do starszego pokolenia, które  zostało nazwane cyfrowymi imigrantami ( świat nowych mediów nie jest ich naturalnym środowiskiem).

Wielu młodych ludzi nie lubi czytać „na polecenie”. Wolą zaufać rówieśnikom, ich doświadczeniom. Liczą się z ich zdaniem, opiniami, ufają ich rekomendacjom. Ten rodzaj
zachęty często stanowi dla młodych czytelników motywację do czytania.

Jakie  serwisy społecznościowe informują o książkach i czytelnictwie? Jest ich kilka, np.:

biblioNETka.pl (tam: tytuły książek, recenzje, opisy, opinie)

http://fabrykadygresji.pl   (blog prowadzony przez młodą, zorientowaną w temacie osobę)

Instagram  (fotografie też są źródłem informacji  o książkach modnych, ulubionych)

You Tube Booktuberzy– tam informacje co warto przeczytać lub obejrzeć (filmy)

Twierdza  Zbudowana Z Książek ( najlepsze książki roku, recenzje, podsumowania czytelnicze)

fanpage  Lubimy Czytać  (informacje na temat literatury, komentarze ukazujące miejsce literatury w przestrzeni kulturowej naszego kraju; 520 tys. zarejestrowanych użytkowników
w różnym    wieku).

Można zatem, chcąc samodzielnie dokonać wyboru, nie słuchając podpowiedzi osób dorosłych,
skorzystać z takich źródeł.

Do dzieła, cyfrowi tubylcy!

 

Zobacz również...

Skip to content